
Kraay jr onthult details over VI-vertrek: 'Dat heeft me best veel pijn gedaan...'
Hans Kraay Jr. heeft duidelijkheid gegeven over zijn vertrek bij Vandaag Inside. Hij vertelt daarover bij Eva. Kraay is op een wat pijnlijke manier vertrokken bij VI, zo onthult hij bij het praatprogramma van Eva Jinek.
Johan Derksen wilde niet meer verder met de analist. Zo vertelde Derksen dat Kraay heeft staan gillen van boosheid, terwijl Kraay zelf zegt dat hij er wel 'oké' mee was. "Ik heb niet staan gillen. Ik heb daar vijftien jaar gezeten en gewerkt met ontzettend veel plezier. Wilfred (Genee, red.) is zo slim. Als René (Van der Gijp, red.) grappig was, dan zag je Wilfred een beetje naar achteren gaan, die dacht: kijkcijfers. Als René klaar was, dan wilde hij een ruzietje uitlokken tussen Johan en mij, en dat lukte ook wel vrij aardig."
Het lukte echter niet altijd, dus probeerde Genee het op een andere manier. "Als dat niet aan de orde was, dan ging hij mij net voor het reclameblok een tactische vraag stellen: 'Hans, wat vond jij van het aanvallende gedeelte?' En dan kon ik vertellen, maar dan zei hij snel: 'We gaan naar de reclame.' En dan wist hij dat ik ging roepen: Paardenlul. Dat vond hij zo heerlijk."
Kraay was daar uiteindelijk wel klaar mee. "Op een gegeven moment was het jasje gooien wel heel erg vaak. En de grap over dolleduikavond (grap over de maandagavond met zijn vrouw, red.). Totdat Vandaag Inside op de planning stond. Johan is de baas van het programma. Hij zei: 'We gaan het doen zonder Jan Boskamp en Hansie.' Dat heeft me best wel heel veel pijn gedaan, maar aan de andere kant goed recht."
Toch werd Kraay op een gegeven moment terug gevraagd door Genee en Gijp. Zelfs Derksen zou het wel zien zitten om opnieuw met de analist in zee te gaan. "Wilfred en René hebben gebeld om terug te komen op de woensdagavond. Ik zei: zeg maar tegen Johan dat ik het echt waardeer, maar mijn leven is nu zo mooi bij ESPN. Ik heb het dus niet gedaan."
Check de nieuwste aflevering van VP’s Willem & Wessel over de afgekraakte Feyenoord-scouting: ‘Dat wordt nooit een grote speler, dat zag je gelijk’

















