'Midtjylland wil Dolberg overnemen van Ajax'

'Verrassing uit Denemarken: 'grote transferstunt' moet Dolberg losweken bij Ajax'

Update: 20 mei 2026 om 13:27
197Reacties

FC Midtjylland wil Kasper Dolberg terughalen naar Denemarken. Dat schrijft het Deense Campo woensdagmiddag. Er wordt gesproken over 'een grote transferstunt voor volgend seizoen', nadat Dolberg een lastig seizoen achter de rug heeft bij Ajax.

Eind april meldde het Algemeen Dagblad al dat de terugkeer van Dolberg in Amsterdam mogelijk beperkt zou blijven tot één seizoen. De 28-jarige spits uit Denemarken zou van technisch directeur Jordi Cruijff te horen hebben gekregen dat hij mag uitzien naar een andere club. Zijn contract loopt nog tot medio 2029 in de Johan Cruijff ArenA.

Volgens Campo heeft Midtjylland 'grote belangstelling' voor de diensten van Dolberg. Het medium wijst op het feit dat de Deen een moeilijk seizoen achter de rug heeft als speler van Ajax. 'FC Midtjylland hoopt de spits daarom te kunnen overtuigen om terug te keren naar de Superliga', zo valt er te lezen.

Vorige zomer betaalde Ajax nog tien miljoen euro om Dolberg over te nemen van Anderlecht. Hij werd op Deadline Day gepresenteerd als vervanger van Brian Brobbey. Campo stelt dat Midtjylland dat bedrag waarschijnlijk niet kan betalen om de Deen deze zomer los te weken bij Ajax. 'Midtjylland hoopt op een grote transferstunt voor volgend seizoen', klinkt het.

Dit seizoen kwam Dolberg 22 Eredivisie-wedstrijden in actie bij Ajax. Daarin was de spits goed voor drie doelpunten en drie assists. Zijn waarde wordt momenteel door Transfermarkt geschat op 10 miljoen euro.