
Schreuder laat zich uit over toekomst NEC: 'Daar moeten we eerlijk in zijn'
Dick Schreuder verwacht een rumoerige zomer. Over zijn eigen toekomst is veel te doen, maar ook de spelers van NEC zullen in de belangstelling komen te staan. De trainer van de Nijmegenaren vertelt hoe hij daarop probeert te anticiperen.
"Als ik eerlijk ben, verwacht ik een moeilijke zomer", verklapt Schreuder in gesprek met de kanalen van NEC. "Er moet al vroeg weer een goed elftal staan. Daar zullen we met zijn allen, ook de club, goed naar moeten kijken. Als je praat over Europa ingaan, dan moet je daaraan werken ook. Ik snap dat we niet van nul naar honderd kunnen, maar we moeten wel een stap maken."
Niet alleen de spelers van NEC staan in de schijnwerpers na een sterk seizoen met Champions League-plaatsing, ook Schreuder zelf wordt in verband gebracht met diverse overstappen. Zelf is hij niet bezig met een exit uit Nijmegen. "Ik ben daar heel erg rustig onder. Wat de toekomst brengt, dat weten we nooit. Daar moeten we realistisch en eerlijk in zijn", klinkt het.
Mocht Schreuder blijven, staat er voor hem in ieder geval Europees voetbal op het programma. Met NEC is hij dan ook van plan de volgende stap te maken. "Het wordt een andere dimensie", blikt de trainer vooruit. "We gaan om de twee dagen spelen, we moeten reizen. Het is ook kijken hoe het team ermee omgaat als ze misschien een keer een pak slaag krijgen... Dat zijn dingen die heel veel spelers nog moeten leren."

















