
Oud-Ajax-spits snapt niks van Feyenoord-transfer: 'Club Brugge is toch beter?'
Het aangekondigde vertrek van Dévy Rigaux bij Club Brugge blijft de gemoederen in België bezighouden. De Director of Football lijkt na dit seizoen naar Feyenoord te vertrekken en die beslissing zorgt voor heel wat verdeelde reacties. Zo ook bij voormalig Ajax-aanvaller én Belgisch international Wesley Sonck.
Bij het Belgische Sporza laten verschillende analisten hun licht schijnen over de 'opvallende' overstap van Rigaux richting Nederland. Vooral 86-voudig Belgisch international Franky Van der Elst stelt zich vragen bij de stap van Rigaux. “Waarom zou je dat doen?”, reageert hij opvallend scherp. “Ik snap dat eerlijk gezegd niet. Als Belg in zo’n functie in Nederland moet je opletten”, waarschuwt hij.
Voormalig Ajax-spits en tevens international Wesley Sonck verwijst daarnaast ook naar de sportieve prestaties van Club Brugge van de voorbije jaren. “Club heeft het de laatste seizoenen, ook in de Champions League, gewoon beter gedaan dan Feyenoord”, stelt hij.
Bekende analist Filip Joos kijkt juist helemaal anders naar de situatie. Hij begrijpt juist wel waarom Rigaux de stap wil zetten. “Ik snap die keuze eigenlijk wel”, geeft Joos aan. “Feyenoord komt uit een moeilijk seizoen, maar eindigde toch nog tweede. Bovendien kan dit voor Rigaux hét moment zijn om extra verantwoordelijkheden op te nemen.”
Volgens Joos hoeft een overstap naar een sportief minder presterende club niet noodzakelijk een stap achteruit te betekenen. “Je gaat misschien naar een mindere ploeg”, klonk het, “maar tegelijk krijg je mogelijk wel meer macht en invloed binnen de organisatie.”

















