
'Atlético heeft 'superster'-plannen en spot Griezmann-opvolger bij City'
Atlético Madrid mengt zich in de strijd om de handtekening van Bernardo Silva, meldt MARCA. De 31-jarige spelmaker gaat komende zomer na negen jaar transfervrij vertrekken bij Manchester City.
Er komt na negen seizoenen een einde aan de samenwerking tussen City en Silva, die onder meer zes landstitels won in Engeland. Naar verluidt tonen FC Barcelona, Juventus, Chelsea en AC Milan belangstelling voor de Portugees en daar komt Atlético nu bij. Los Colchoneros zien in Silva de ideale opvolger van Antoine Griezmann, die naar Orlando City verkast.
Atlético heeft een 'strategie' om Silva te overtuigen, klinkt het. De Spaanse topclub wil de aanvallende middenvelder 'de status van een superster' geven. Juventus en Milan zien Silva vooral als belangrijke schakel in de wederopbouw, na een tegenvallend seizoen.
Silva vertrekt, met een FA Cup op zak, door de voordeur bij City. Naast zes landstitels won hij met The Citizens de Champions League, de FA Cup (drie keer), de League Cup (zes keer) en het Community Shield (drie keer). In 459 officiële duels kwam Silva tot 76 goals en 77 assists. Komend weekend speelt hij zijn allerlaatste duel voor City.
Check de nieuwste aflevering van Studio Oranje over Smit, Van Dijk, Memphis, Sneijder, Acerbi en véél meer!

















