
Farioli slaat terug naar Sneijder: 'Zei dat het geen Ajax-voetbal was, maar...'
Francesco Farioli heeft teruggeblikt op de kritiek van verschillende analisten op zijn spel bij Ajax. De Amsterdammers werd vorig seizoen verweten geen 'Ajax-voetbal' te spelen. Een van de critici was Wesley Sneijder.
"Wesley Sneijder was één van mijn beste vrienden die steeds zei dat het geen Ajax-voetbal was", begint Farioli in gesprek met het Algemeen Dagblad met een knipoog. "Hij speelde onder Mourinho bij Internazionale. Eto’o was toen een soort fullback. Sneijder won alles, mede doordat ook hij zich in dienst van het team stelde."
"En ik zag pas dat hij in een interview zei dat Mourinho echt de Special One is", vervolgt hij over de kritiek van Sneijder. "Wat ik wil zeggen is: of je er nou in zit of niet, als iemand in staat is om een mentaliteit of teamspirit te creëren die spelers het gevoel geeft dat ze onderdeel zijn van iets groters, dan is dat één van de grootste kwaliteiten die een trainer kan hebben", aldus de Italiaanse oefenmeester. "In mijn ogen is dat groter dan welk tactisch idee dan ook."
Dat lukte Farioli bij Ajax en daarmee was hij enorm dicht bij de titel. "Maar onze boodschap was kraakhelder: misschien was het niet altijd mooi en spectaculair, maar we konden meteen effectief en competitief zijn tegen PSV en Feyenoord. Dat begrepen en waardeerden mensen, waardoor ons tot de rand van een ongelooflijk sportief wonder dreven", zo vertelt de oud-trainer van Ajax.
Check de nieuwste aflevering van VP’s Willem & Wessel over de afgekraakte Feyenoord-scouting: ‘Dat wordt nooit een grote speler, dat zag je gelijk’

















