
'Arsenal wil succesmanager Arteta na landstitel belonen met lucratief contract'
Arsenal is voornemens om Mikel Arteta een forse salarisverhoging te geven. Dat meldt The Telegraph, daags nadat The Gunners voor het eerst in 22 jaar de Engelse titel veroverden.
Door een misstap van Manchester City op bezoek bij AFC Bournemouth (1-1) kroonde Arsenal zich dinsdag tot landskampioen. Een dag later komt het nieuws naar buiten dat Arteta, die nog tot de zomer van 2027 vastligt in het Emirates Stadium, een fors verbeterd contract kan tekenen. Momenteel verdient de Spanjaard jaarlijks omgerekend ruim zeventien miljoen euro.
Arsenal is van mening dat daar een som bij op mag, een salaris dat zijn 'verbeterde status weerspiegelt'. Hoeveel Arteta precies kan gaan verdienen is onduidelijk, al wordt geschetst dat hij de best betaalde manager van de Premier League kan worden. Momenteel is dat Manchester City-eindverantwoordelijke Pep Guardiola, die jaarlijks 23 miljoen euro opstrijkt. Wel houdt de krant er rekening mee dat Guardiola volgend seizoen niet meer actief is bij City.
Naar verluidt hebben er al voorbereidende gesprekken plaatsgevonden tussen Arsenal en Arteta. Na het seizoen worden de formele gesprekken opgestart. Sinds december 2019 staat Arteta aan het roer in Noord-Londen. Sindsdien won hij twee Supercups, één FA Cup en dinsdag dus de eerste landstitel voor de club in 22 jaar.

















