
Derksen spreekt schande van 'lachwekkende' situatie: 'Als het niet bij Ajax kan…'
Johan Derksen heeft geen goed woord over voor de burgemeester van Edam-Volendam. De burgervader besloot om fans van Groningen te weren naar aanleiding van ongeregeldheden in het duel tussen FC Volendam en SC Telstar. Uiteindelijk werd die beslissing teruggedraaid, maar hij kan nog steeds niet op positieve woorden rekenen van De Snor.
Het verhaal is bekend: Ajax moet vanwege een reeks concerten van Harry Styles uitwijken naar een ander stadion voor de play-offs om Europees voetbal. De Amsterdammers zijn welkom in het KRAS Stadion van FC Volendam, maar maandag kwam het nieuws naar buiten dat fans van Groningen niet welkom zijn. "Wat dan lachwekkend is, hè? Dat die driehoek een paniek maakt", opent Derksen in Vandaag Inside.
"Er is ruzie geweest met Telstar-supporters en Volendam. De burgemeester is helemaal van de leg en het wordt verboden. Groningen is daar de dupe van en die gaan dan protesteren en het wordt weer teruggetrokken", doelt hij op het terugdraaien van de beslissing. "Maar het is toch eenvoudig: als ze niet bij Ajax kunnen spelen, spelen ze toch lekker bij Groningen", suggereert De Snor.
"Dat staat niet in de reglementen", merkt Valentijn Driessen op. "Ze moeten dat snel opnemen. Die burgemeester had dat toch kunnen weten. De volgende wedstrijd is misschien tegen FC Utrecht. Dan krijg je hetzelfde gesodemieter."

















