
Farioli weerspreekt 'extreme eisen' bij Ajax: 'Verzoeken waren volkomen normaal'
Francesco Farioli moest hard lachen toen hij verhalen in de Nederlandse media las over de zogenaamde 'extreme eisen' die de Italiaanse trainer zou hebben gesteld aan de clubleiding van Ajax. Volgens de oefenmeester waren die berichten onjuist en zijn verzoeken 'volkomen normaal'.
Farioli wilde zowel bij Ajax als FC Porto, waarmee hij onlangs kampioen van Portugal is geworden, de professionaliteit verhogen. "Dat is iets waar ik me bij Ajax heel erg hard voor heb gemaakt", steekt de Italiaan van wal in gesprek met Voetbal International. "Ik denk dat dit seizoen is gebleken hoe belangrijk het is om de lat omhoog te krijgen in alle aspecten rond het eerste elftal. Hier bij Porto zat ik op dat gebied direct op één lijn met de president."
De Telegraaf wist dat de eisen van Farioli te gortig waren en dat daarom het huwelijk tussen Ajax en de trainer ten einde kwam. Farioli zou naar verluidt twee extra psychologen, mental coaches, een fysiotherapeut, fysiek trainers en dokters toe willen voegen aan de staf voor het eerste elftal. Ook zou de trainer drie koks mee willen nemen naar uitwedstrijden.
"Nu we het hierover hebben, wil ik wel graag iets uit de wereld helpen. Ik heb eerlijk gezegd wel moeten lachen, toen ik verhalen in de media las over extreme eisen die ik bij de clubleiding van Ajax had neergelegd, zoals drie koks of andere absurde dingen", stelt Farioli. "Het ging mij juist om een specialisatieproces. Mijn verzoeken waren volkomen normaal voor een club van die grootte en ambities: een psycholoog, een voedingsdeskundige, een fysiotherapeut… Niets geks of overdrevens. Dit zijn heel normale standaarden voor een moderne club van dit niveau", besluit hij.
Check de nieuwste aflevering van VP’s Willem & Wessel over de afgekraakte Feyenoord-scouting: ‘Dat wordt nooit een grote speler, dat zag je gelijk’

















