
Wim Kieft ziet groot probleem bij Kasper Dolberg: 'Dan had hij er dertig gemaakt'
Een mogelijk vertrek van Kasper Dolberg bij Ajax zou Wim Kieft betreuren. De oud-spits is fan van de Deen, maar weet ook waar Dolberg tekortschiet. Hetzelfde probleem ziet de 63-jarige bij FC Twente-spits Sam Lammers.
"Voetballend zeker", antwoordt Kieft tijdens de podcast KieftJansenEgmondGijp als hij door presentator Michel van Egmond gevraagd wordt of de oud-topspits van onder meer Ajax, PSV en Pisa fan is van Dolberg. Vervolgens is Kieft erg verbaasd over een mogelijke transfer van de Deense Ajax-aanvaller. "Die jongen is toch nog niet zo oud. Die had best nog wat jaartjes kunnen spelen."
Kieft weet precies waar hij het probleem bij Dolberg ziet, maar hij ziet exact hetzelfde probleem bij een andere spits in Nederland. "Hij krijgt dat constante er niet in. Hij kan hartstikke goed voetballen. Sam Lammers kan ook hartstikke goed voetballen, maar zij kunnen niet doorpakken."
Kieft heeft niet meer de hoop dat het nog gaat veranderen voor Dolberg. "Dat komt niet meer. Met zijn kwaliteiten en als hij week in week uit dat kon, dan had hij er dertig gemaakt in Nederland, maar dat kan je hem niet eens kwalijk nemen want het is gewoon hoe je bent. Wij kijken en denken: wat een slap gedoe allemaal, maar ja. Als je het niet bij jezelf kan oproepen..."

















