Maurice Steijn baalt van pijnlijk spandoek van Sparta-supporters

Getergde Steijn: 'Ja, dat spandoek deed pijn, ik heb dat niet verdiend'

Update: 21 mei 2026 om 10:42
33Reacties

Maurice Steijn baalt van de commotie die is ontstaan tijdens zijn laatste weken als trainer van Sparta. Een 'pijnlijk' spandoek van de Sparta-aanhang tijdens het thuisduel met Go Ahead Eagles heeft hem geraakt, vertelt de oefenmeester tijdens de podcast Sparta naar Voren!

‘Zet de eigen belangen op zij, Sparta boven jij’. Dat was de tekst op een spandoek tijdens de clash met Go Ahead op Het Kasteel. De Sparta-aanhang verwees daarmee naar een situatie tussen Steijn en Bruno Martins Indi. De routinier raakte in de slotfase van het seizoen zijn basisplaats kwijt. De oorzaak: onmin met zijn trainer tijdens de rust van het duel met NAC.

Steijn vond het spandoek ‘pijnlijk’, vertelt hij nu. "Omdat het niet typeert wie ik ben. Ik heb niet mijn eigen belang boven het Sparta-belang gesteld. Al mijn beslissingen zijn in het belang van Sparta geweest. Ook in de rust bij NAC."

"Als ik ooit voor m'n eigen belang had willen kiezen, was ik in mijn eerste periode nooit vier wedstrijden voor het eind ingestapt. Dus ja, dat spandoek deed pijn. Dat heb ik niet verdiend. De mensen kennen mij niet goed genoeg en weten niet met welk Sparta-hart ik hier vier jaar heb gewerkt."

Steijn eindigde dit seizoen op de tiende plaats met Sparta. De voormalig trainer van onder meer Ajax en NAC vertrekt deze zomer bij de Rotterdammers. Van een nieuwe werkgever is nog geen sprake.