
Driessen wil Engels model invoeren in Nederland: 'Daar is voetbal voor bedoeld'
Valentijn Driessen stelt voor dat Nederland het Engelse model gaat aannemen en de play-offs op neutraal terrein gaat spelen. Hoewel er in Nederland geen stadion vergelijkbaar is met Wembley, ziet de journalist van De Telegraaf genoeg mogelijkheden. Afhankelijk van de belangstelling zou er dan een stadion gekozen moeten worden.
"Dit zijn geen uitwedstrijden voor FC Utrecht, SC Heerenveen of FC Groningen in feite, want het is gewoon een play-off", zegt Driessen over de halve finales van de play-offs om Europees voetbal tijdens Kick-off. "Het is gewoon een ontmoeting en het is geen competitiewedstrijd waarbij je thuis en uit speelt. Dan zou je naar neutraal terrein kunnen."
Daarbij wijst de journalist van De Telegraaf naar Engeland. "Daar spelen ze op Wembley. De halve finales van de beker zijn al op Wembley, maar de promotie/degradatie-finales zijn allemaal op Wembley. Het zit ook altijd redelijk vol en dat gaat helemaal tot aan de amateurs aan toe. Als je dan ziet hoeveel mensen er komen... Daar is voetbal wel voor bedoeld."
Niet alleen wijst Driessen naar Engeland, hij heeft ook een plan bedacht om het uit te voeren in Nederland. "Bij PSV in het Philips Stadion. Het ligt er ook een beetje aan hoe de belangstelling is. We hebben geen neutraal stadion, maar het stadion van AZ is ook groot genoeg en is ook een stad die groot genoeg is. De discussie moet niet zijn: we hebben niet een stadion. We hebben zat stadions."

















