
Ajax-talent mag dag na gloednieuw contract hopen op debuut tegen FC Groningen
Kennynho Kasanwirjo zit voor het eerst in zijn nog jonge carrière bij de selectie van Ajax. De achttienjarige centrale verdediger speelt voornamelijk voor Ajax O19, maar mag donderdagavond plaatsnemen op de bank in het duel met FC Groningen.
Ajax speelt donderdag de halve finale van de play-offs voor Europees voetbal tegen FC Groningen. De jonge verdediger mag zich gaan opmaken voor het duel met de Trots van het Noorden. Mocht Kasanwirjo zijn debuut maken, dan is dit wel in een thuisduel, maar niet in de Johan Cruijff ArenA. Ajax speelt in verband met een concertreeks van Harry Styles dat in de ArenA plaatsvindt in het Kras Stadion van FC Volendam.
Kasanwirjo, het jongere broertje van voormalig-Feyenoorder en huidige Fortuna Sittard-speler Neraysho Kasanwirjo, kwam dit seizoen tot vijftien wedstrijden in de KKD. Hij speelde als centrale verdediger en rechtsback bij de beloften van Ajax. De Amsterdamse ploeg is echter onder de indruk van Kasanwirjo, want het jonge talent heeft onlangs een contract getekend tot en met 30 juni 2029.
Ajax heeft momenteel met een dunne bezetting op de centrale verdediger-positie en daar kan Kasanwirjo van profiteren. Josip Sutalo en Ko Itakura ontbreken bij de selectie vanwege een blessure. Hierdoor staan Aaron Bouwman en Youri Baas in het centrum namens Ajax. Op de bank zitten Takehiro Tomiyasu, die van origine een rechtsback is en het Franse talent Marvyn Muzungu die afgelopen weekend bij het duel met SC Heerenveen zijn debuut in de Ajax-selectie heeft gemaakt.
Check de nieuwste aflevering van VP’s Willem & Wessel over de afgekraakte Feyenoord-scouting: 'Dat wordt nooit een grote speler, dat zag je gelijk'

















