
Ajax-huurling Janse grapt na pikante nederlaag: 'Ga jullie een stuk minder zien'
De periode van Dies Janse bij FC Groningen is donderdagavond abrupt tot een einde gekomen. De Trots van het Noorden verloor in de play-offs van Ajax (2-0), waardoor het seizoen voor de verdediger erop zit. Janse keert deze zomer terug naar Ajax, waarmee hij komend seizoen mogelijk Europees voetbal gaat spelen.
"Ik zit nu met mijn gedachte bij het seizoen dat we hebben gehad en dat we het de laatste dagen niet nog mooier konden maken", laat Janse weten in een eerste reactie tegenover RTV Noord. "Ik vond ons goed beginnen en we konden een aantal keer de tweede bal winnen. Daarna kregen wij de druk er niet meer echt op en dan merk je dat zij sterker worden. Dan kunnen zij gasten in de ruimtes krijgen en dan wordt het voor ons lastig. Dan voelt het alsof je kansloos was."
De Ajax-huurling keert nu terug naar Amsterdam. "Ik ga eerst mijn spullen pakken uit mijn huisje en dan ga ik weer verhuizen. Dat is wel heel raar en abrupt na een maand of zes. Aan de andere kant zie ik ook veel positieve dingen: ik ga RTV Noord een stuk minder zien en daar word ik ook wel weer blij van", dolt de verdediger. "Je hebt af en toe het bloed onder mijn nagels vandaan gehaald."
Janse kijkt met een tevreden gevoel terug op zijn tijd in het noorden, zo laat de Zeeuw weten. "Het gaat van maken tot vrienden tot aan het voetballen. Ik heb mij in ieder geval mooi kunnen ontwikkelen en ik heb een mooie tijd gehad hier. Je bent gewoon een mens en een leuke tijd hebben is ook belangrijk. Gelukkig heb ik dat gehad."

















