
Lukkien ziet 'onherkenbaar' Groningen tegen Ajax: 'Een totaal verdiende nederlaag'
Dick Lukkien maakt een groot compliment aan Ajax na afloop van het duel met FC Groningen (2-0) in de play-offs. De trainer zag dat zijn ploeg donderdag 'verdiend verloren' heeft van de nummer vijf van de Eredivisie.
Lukkien moest even landen na de nederlaag, want hij zag het resultaat niet aankomen, zo laat de trainer weten tegenover ESPN. "Dat is weer even wakker worden in de realiteit. Verdiend verloren en dan is het opeens vakantie." De spelers en Lukkien zelf hadden veel meer verwacht van de play-offs. "We hadden er natuurlijk veel meer van gehoopt en van verwacht. We hebben een totaal verdiende nederlaag geleden met een totaal onherkenbaar Groningen in mijn ogen."
Lukkien hoopte dat de mentale klap voor Ajax om de play-offs te moeten spelen groter was. "Ik dacht dat ze een sikkeneurig gevoel hadden, maar daar heb ik weinig van gezien. In de eerste helft werden we omvergeblazen, dus complimenten naar Ajax. Het was niet goed genoeg om naar de tweede helft te komen. We kunnen beter."
Ajax miste heel wat kansen, waardoor de uitslag beperkt bleef tot 2-0. Volgens Lukkien mag de selectie van Groningen alsnog erg trots zijn. "Dan is het denk ik een verdiende nederlaag en daar kan ik ook wel mee leven. Ik ben eigenlijk wel heel trots op wat we gedaan hebben met z'n allen."
Check de nieuwste aflevering van VP’s Willem & Wessel over de afgekraakte Feyenoord-scouting: ‘Dat wordt nooit een grote speler, dat zag je gelijk’

















