
Sneijder: 'Hij was echt een goede trainer, onder Van Gaal deed hij ook alles'
Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart vonden het altijd een grote eer om voor het Nederlands elftal te spelen. De twee oud-internationals zien een 'andere mentaliteit' bij de nieuwe generatie. "Wij zeiden nooit af", klinkt het onder meer. Ook worden er complimenten uitgedeeld aan ex-bondscoach Danny Blind.
"Misschien klinkt het heel cliché, maar als je dat Oranje-shirt aanhad en dat volkslied hoort dan krijg je gewoon een harde plasser", vertelt Sneijder geheel typerend in de podcast Wes & Raf. "Al op het moment dat je naar buiten loopt in het oranje, heel het stadion oranje, ja, dat deed echt wel wat met je. Je krijgt steeds een stukje waardering. Dat is wel echt leuk. Ik ging ook naar de gekste oefeninterlands. Ik vond het gewoon mooi om voor mijn land uit te komen."

NED
19:00
20-06-2026
ZWE
Hoe verder de carrière van Sneijder vorderde, hoe meer hij dat gevoel bij zijn landgenoten zag veranderen. "We hadden een periode onder Danny Blind en dat vond ik echt jammer voor hem, want hij was echt wel een goede trainer... Onder Louis van Gaal deed hij ook alles. Ook de teambesprekingen, hij was heel duidelijk. Ik heb het gevoel dat we toen een periode hadden dat heel veel spelers zomaar gingen afzeggen. Met kleine pijntjes, dat soort dingen. Je kon de klok erop gelijk zetten."
"Wij zeiden nooit af", vult Van der Vaart aan. De twee oud-internationals speelden in totaal 243 interlands voor Oranje. Sneijder mag zichzelf recordinternational noemen.
Check de nieuwste aflevering van Studio Oranje over Smit, Van Dijk, Memphis, Sneijder, Acerbi en véél meer!

















