
Feyenoord bereikt doorbraak: akkoord over voorwaarden eenwording met De Kuip
Feyenoord, Stadion Feijenoord en de Vereniging Aandeelhouders Stadion Feijenoord (VASF) hebben overeenstemming bereikt over de voorwaarden voor een samengaan van club en stadion. Met dat nieuws komt de Rotterdamse club vrijdag op de proppen.
De plannen houden in dat Feyenoord een groot deel van de aandelen van De Kuip overneemt, waardoor de club meer zeggenschap krijgt over het stadion en toekomstige investeringen. Volgens de betrokken partijen is dit nodig om onderhoud, renovaties en de verdere ontwikkeling van het stadion beter te kunnen organiseren. Op 11 juni stemmen de aandeelhouders van het stadion over het voorstel.
Met de eenwording willen alle partijen de 'financiële' en 'organisatorische' structuur rondom De Kuip versterken. In de afspraken is rekening gehouden met de belangen van bestaande aandeelhouders en supporters, onder meer door garanties over zitplaatsen en toekomstige stadionplannen.
De betrokken organisaties spreken van een historische stap die moet zorgen voor meer stabiliteit en een sterkere samenwerking tussen club en stadion op de lange termijn. Lilian de Leeuw, directeur van het stadion: 'Ik ben echt heel erg blij met deze overeenkomst met de VASF. We hebben er langer over gedaan dan gepland, maar zorgvuldigheid ging voor snelheid. We kunnen nu snel aan de slag met onderhoud en verbetering. Geweldig.'

















