
Vitesse wil clubicoon dubbelrol aanbieden: 'Combinatie als speler en andere taken'
Vitesse is in gesprek met Alexander Büttner over de toekomst van de routinier bij de club. Als het aan Vitesse ligt, blijft de ervaren linkspoot nog verbonden aan de Arnhemmers met een bredere rol. Dat meldt de club via de officiële kanalen.
Büttner werd in de zomer van 2024 voor vijftien duizend euro gehaald door Vitesse van De Graafschap. De inmiddels 37-jarige routinier heeft al een hele carrière achter de rug en Vitesse wil dit doorzetten bij de club. Toch kijkt de ploeg ook alvast naar zijn capaciteiten buiten het veld. 'Daarbij wordt ook gekeken naar een bredere rol binnen de club, waarin de ervaring van de 37-jarige verdediger zowel binnen als buiten het veld van waarde kan zijn.'
Büttner is dan dus niet alleen voetballer, maar gaat ook de huidige hoofdtrainer Rüdiger Rehm ondersteunen. 'Het gaat hierbij om een combinatie van zijn rol als speler en mogelijke taken in- en richting de technische staf', zo schrijft de club.
Zelf is Büttner erg positief over de ontwikkelingen binnen Vitesse en staat hij open om de club te blijven helpen. 'Büttner staat positief tegenover deze ontwikkeling en voelt zich gewaardeerd door het vertrouwen dat de club in hem uitspreekt. Ook de samenwerking met hoofdtrainer Rüdiger Rehm wordt door beide partijen als prettig ervaren.'

















