
Luuk de Jong duidelijk over toekomst: 'In Nederland speel ik maar voor één club'
Luuk de Jong trekt na één seizoen de deur achter zich dicht bij FC Porto. In gesprek met het Algemeen Dagblad kondigt de 35-jarige spits zijn vertrek aan bij de Portugese topclub. De Jong weet nog niet waar zijn toekomst ligt en stoppen is ook een optie voor hem, zo vertelt hij.
Bij Porto kon de momenteel geblesseerde De Jong zijn aflopende contract verlengen, maar wegens de revalidatie van zijn kruisbandblessure heeft hij dat voorstel naast zich neergelegd. "Voor ik aan een rentree kan gaan denken, is het eind augustus. Dus heb ik tegen de club gezegd: 'In deze situatie ga ik geen nieuw contract aan. Dat voelt niet juist. Niet naar mezelf toe en ook niet naar jullie'."
In Nederland werd de naam van De Jong gelinkt aan zijn oude club FC Twente. "Daar kan ik duidelijk over zijn: in Nederland voetbal ik maar voor één club, PSV", zegt de spits daarover. "En in Eindhoven heb ik het mooi afgesloten. Het is mijn club, maar een rentree als speler bij PSV is niet meer aan de orde."
Is er ook een kans dat De Jong besluit om helemaal te stoppen? "Ja, dat is ook een mogelijkheid", antwoordt de spits, die nog geen beslissing heeft gemaakt over zijn sportieve toekomst. "Ik laat de komende maanden alles open."
"Als je zo lang revalideert, is er ook veel tijd om na te denken. Je overdenkt ook je hele carrière. Ik word 36 in augustus. Er is geen onvervuld verlangen, niet iets wat ik nog per se moet najagen", gaat De Jong verder. "Al die verschillende emoties spoken door je hoofd. Laten we ergens in augustus gewoon eens kijken hoe het er voor staat. Met mijn knie en met mijn gedachten."
Check nu de nieuwste #DoneDeal over Ajax, targets van Feyenoord, potentiële PSV-transfers en véél meer!

















