Mossou: 'Weghorst in Oranje kan niet meer'

Mossou: 'Als Koeman eerlijk is weet hij zelf ook wel: hij kan niet meer in Oranje'

Update: 22 mei 2026 om 18:36
57Reacties

Sjoerd Mossou vindt dat Wout Weghorst geen plek meer bij het Nederlands elftal verdient. De journalist van het Algemeen Dagblad is niet te spreken over de vorm van de Ajax-spits. Woensdag 27 mei maakt Ronald Koeman de WK-selectie bekend.

'Hebben wij weer: de beste spelers zijn niet zo fit en de fitte spelers zijn niet zo best', begint Mossou in zijn column in het AD. 'Van Koeman hoeven we bovendien weinig daverende verrassingen te verwachten, want onze bondscoach hecht erg aan loyaliteit en zekerheidjes. Mede daarom weten we nu al twee jaar dat Joey Veerman onder geen enkel beding meegaat, maar Wout Weghorst juist weer wel.'

Mossou is dan ook allesbehalve onder de indruk van de 33-jarige spits dit seizoen. 'Weghorst nadert dit seizoen niet eens de top 60 van beste Eredivisiespelers. Zelfs bij dit armoedige Ajax is hij een van de minderen, maar achter de naam van Wout kunnen we normaal gesproken een grote krul zetten.'

Bij deze kritiek stopt het niet. De journalist is zelfs van mening dat Weghorst zijn tijd bij Oranje heeft gehad. 'Iedereen snapt heus wel dat Weghorst niet meegaat als basisspeler, en laten we vooral blijven hopen op een wonder zoals vier jaar terug tegen Argentinië, desnoods tegen beter weten in. Maar als Koeman heel eerlijk is, weet hij het zelf natuurlijk ook wel. Weghorst in Oranje. Het kan niet meer.'