Kwakman over mogelijke overstap van Weghorst naar Twente

Ten Hag krijgt advies over Weghorst: 'Je hoort nooit wanklank over hem bij Ajax'

18Reacties

Kees Kwakman ziet een overstap van Wout Weghorst naar FC Twente wel zitten. De Tukkers moeten op zoek naar een nieuwe spits na het voetbalpensioen van Ricky van Wolfswinkel. Volgens de analist behoort het aantrekken van Weghorst zeker tot de mogelijkheden van technisch directeur Erik ten Hag.

Van Wolfswinkel was dit seizoen vooral tweede spits achter Sam Lammers. Met de aankondiging van Van Wolfswinkel over zijn voetbalpensioen moet FC Twente op zoek naar een nieuwe spits. Weghorst werd genoemd als een van de mogelijke opties. "Ik weet niet of het voor Sam Lammers heel goed is om Wout Weghorst te halen", opent Kwakman in het programma Voetbaltijd.

"Dat is een complete tegenpool. Aan de andere kant: er moet een spits bij, want ik denk dat het voor Van Vennegoor of Hesselink goed is dat hij lekker gaat voetballen", vervolgt de analist zijn verhaal. "Of dat nou bij Heracles of ergens anders is. En er moet gewoon een spits bij. Ook iemand anders dan Lammers, dus een ander type", luidt zijn conclusie. "Ja, dat is Weghorst."

"Weghorst wordt ook een dagje ouder. Vaak ga je dan ook een beetje accepteren dat je dan niet speelt, alleen bij hem...", lacht Kwakman. "Je hoort nooit een wanklank over hem, want bij Ajax heeft hij ook lang niet altijd gespeeld. Je ziet wel aan alles dat hij het daar niet mee eens is, maar op het moment dat hij in het veld komt, dan is het nooit dat hij zijn kop laat hangen. Altijd volle bak."