
Utrecht Vrouwen maakt statement tegen eigen club nu 9 spelers uit contract lopen
Speelsters van FC Utrecht hebben vrijdagavond een statement gemaakt richting hun eigen club. De Domstedelingen nemen na dit seizoen afscheid van elf vrouwen, waarvan er negen te horen hebben gekregen dat hun aflopende contract niet verlengd wordt. Dat is tegen het zere been van een groot deel van FC Utrecht Vrouwen.
Het team liep voorafgaand aan de laatste competitiewedstrijd van het seizoen tegen HERA United met een speciaal shirt het veld op. 'Wij passen niet in het budget', stond daarop. 'Fans, bedankt', viel te lezen op de achterkant.
Marthe Munsterman, Tami Groenendijk, Elisha Kruize, Soraya Verhoeve, Maxime Snellenberg, Gera op den Kelder, Lena Mahieu, Joni Paliama en Merel Bormans hebben te horen gekregen dat hun aflopende contract niet verlengd wordt. Kyra Koopman verkast naar Amerika, terwijl Dieke van Straten een punt achter haar loopbaan zet. FC Utrecht Vrouwen staat op de zesde plaats in de Eredivisie Vrouwen, die twaalf teams telt.

















