
'NAC is in mijn ogen een club die altijd in top tien van Eredivisie moet spelen'
Carl Hoefkens weet nog altijd niet of hij volgend seizoen de trainer is van NAC Breda. De Belgische oefenmeester heeft nog geen beslissing genomen over zijn toekomst bij de club. NAC beleefde een teleurstellend seizoen door te degraderen uit de Eredivisie.
"Wat beklijft is dat NAC een fantastische club is, waar heel veel potentieel in zit", begint hij in gesprek met BN De Stem. "Waar altijd een bepaalde druk zit, die niet altijd consequent is met de kwaliteit. Het is een fantastische club uit een fantastische stad, die in mijn ogen altijd in de top tien van de Eredivisie moet spelen. Daarmee bedoel ik niet dat we moeten roepen om Europees voetbal", plaatst Hoefkens direct een kanttekening.
"NAC is een club waar veel druk hangt, dus dan moet je stressbestendig zijn. Dan moet je geloven in de kwaliteiten van de trainersstaf en spelersgroep. Dat is eigenlijk altijd gebeurd. Het is ongelooflijk jammer dat je die ontwikkeling niet door kan zetten in de Eredivisie", aldus Hoefkens. Het was een roerig seizoen in Breda. "In de eerste twee seizoenen heb ik een fantastische tijd gehad. Ik heb fantastische momenten gehad. Heel veel Avondjes NAC om te herinneren. Heel veel passionele momenten", gaat de Belg verder.
"Ik heb ook tegen de selectie gezegd: 'Ik ben ongelooflijk trots om deel uit te maken van deze spelersgroep, zelfs dit seizoen'. Maar een trainer wordt altijd beoordeeld op resultaten en die zijn er niet geweest. Daarom had ik veel liever gehad dat ze negatiever waren over onze manier van voetballen, maar we daarmee zeven punten meer hadden gehad", stelt Hoefkens. De grote vraag is of de Belg ook volgend seizoen op de bank zit in het Rat Verlegh Stadion? "Dat moet ik echt zien. Voor mij is dat een open vraag op dit moment."

















