'Benzema is een van de beste spitsen ooit'

Kieft en Van der Gijp kennen geen twijfel: 'Hij is één van de beste spitsen ooit'

10Reacties

René van der Gijp is een enorme fan van Karim Benzema. Dat vertelt de bekende analist in KJEG. De Franse spits heeft volgens de oud-aanvaller van PSV en het Nederlands elftal álles wat een goede aanvaller nodig heeft. Naast Benzema valt de naam van nog één grootheid: Cristiano Ronaldo.

Wim Kieft geeft aan dat hij erg fan was van Cristiano Ronaldo toen de Portugees voor Real Madrid speelde. "Voor die betaalzenders waar ik voor werkte, deed ik commentaar. En dan deed ik voor de wedstrijd wel eens een interviewtje op het veld. We waren bij Real Madrid met Cristiano Ronaldo in die tijd. Die zag er mooi uit. Dat witte shirt, die bruine benen en die kop."

Hoewel Ronaldo meermaals wordt gezien als misschien de allerbeste speler ooit, ziet Van der Gijp een goede speler naast de Portugees staan. Hij heeft het dan over de Franse spits Benzema. "Het is toch ook geweldig dat je dan als club, zeg maar, en dan kan je over geluk spreken of over goed gezien: dat je Benzema er gewoon negen jaar naast zet. Een van de betere spitsen ooit. Zidane zei: Benzema heeft alles. Hij kan een goal maken, de bal afschermen en heeft snelheid."

Benzema heeft 648 wedstrijden voor Real Madrid gespeeld en daarin 354 goals en 158 assists geleverd. Ronaldo kwam 438 keer in actie namens de Spaanse ploeg en wist daarin 450 keer te scoren en 131 assists te leveren. "Hij heeft zich toch negen jaar lang in de schaduw van Cristiano Ronaldo bewogen zonder ooit te denken: laat mij eens een strafschop of een vrije trap nemen."

Check nu de nieuwste #DoneDeal over Ajax, targets van Feyenoord, potentiële PSV-transfers en véél meer!

Benzema, Kane, Ronaldo, Cristiano Ronaldo, Ibrahimovic, Van Basten, Henry of een ander: wie is volgens jou de beste spits ooit? Laat het weten in de comments en discussier mee!