Pep Guardiola reageert emotioneel op telefoontje van Kevin De Bruyne

Guardiola is openhartig over bijzonder telefoontje: 'Dat betekent alles voor mij'

7Reacties

Kevin De Bruyne heeft zijn voormalige coach Pep Guardiola diep geraakt met een bijzonder telefoontje. De Spaanse trainer neemt na tien seizoenen afscheid van Manchester City en krijgt de voorbije dagen heel wat reacties. Toch maakt vooral het gebaar van De Bruyne enorm veel indruk op Guardiola, zo laat hij zelf weten.

Tijdens zijn persconferentie voor de laatste competitiewedstrijd tegen Aston Villa gaat Guardiola openhartig in op het contact met zijn oud-speler. “Zijn telefoontje betekent alles voor mij”, klinkt het zichtbaar geëmotioneerd. De Spanjaard gaat zelfs nog verder. “Meer dan alle titels die we samen gewonnen hebben.”

De Bruyne werkte liefst negen seizoenen samen met Guardiola bij Manchester City. Onder de Spanjaard groeide de Rode Duivel uit tot één van de beste middenvelders ter wereld. Samen wonnen ze onder meer zes landstitels en tal van andere prijzen.

Volgens Guardiola zijn het uiteindelijk niet de trofeeën die het belangrijkste blijven. “Titels zijn mooi om in de prijzenkast te zetten”, vertelde hij. “Maar uiteindelijk draait het om de herinneringen die je samen maakt en ik heb ongelooflijk veel mooie herinneringen aan die periode”, aldus Guardiola. “Daar ben ik enorm dankbaar voor.”

De Bruyne speelde uiteindelijk 422 wedstrijden voor Manchester City. Daarin was hij goed voor 108 doelpunten en liefst 177 assists.