Ajax-trainer García blikt vooruit op play-offduel met FC Utrecht

García heeft boodschap voor Ajax-supporters: 'Dat geeft spelers een extra impuls'

56Reacties

Ajax-trainer Óscar García heeft een beroep gedaan op de supporters van de Amsterdamse club in aanloop naar het cruciale play-offduel met FC Utrecht. Zondagmiddag hoopt García met zijn ploeg een ticket voor de voorronde van de Conference League te bemachtigen, maar hij is op zijn hoede voor de kwaliteiten van Utrecht.

In gesprek met de clubkanalen blikt García vooruit op het treffen en daarbij heeft de oefenmeester een boodschap voor de aanwezige supporters. "Je voelde de connectie tussen de spelers en de supporters", doelt de Ajax-trainer op de wedstrijd tegen FC Groningen (2-0). "Natuurlijk hopen we op dezelfde sfeer in de finale, want wanneer het stadion achter het team staat, geeft dat de spelers een extra impuls."

Enkele weken geleden verloor Ajax nog met 1-2 van Utrecht en García is op de hoogte van de kwaliteiten van de Domstedelingen. "We weten dat zij een zeer sterke tegenstander zijn, met veel kwaliteit en intensiteit", blikt hij vooruit. "Finales zijn altijd anders dan competitiewedstrijden. We hebben veel respect voor hen, maar we richten ons op onszelf: op het verbeteren van de dingen die we kunnen beïnvloeden en op het in de best mogelijke conditie aan de wedstrijd van zondag beginnen."

García verwacht een zware wedstrijd voor beide ploegen. "Finales worden vaak beslist op kleine details, concentratie en mentaliteit", stelt de oefenmeester. "We willen persoonlijkheid tonen, met lef spelen en tot het einde blijven strijden. De ploeg is gemotiveerd en kijkt ernaar uit om deze kans te pakken."

Check nu de nieuwste #DoneDeal over Ajax, targets van Feyenoord, potentiële PSV-transfers en véél meer!