
Stegeman in tranen na promotie met Willem II: 'Deze is voor mijn vader'
John Stegeman is geëmotioneerd na de promotie met Willem II naar de Eredivisie. De 49-jarige trainer draagt de zege op aan zijn overleden vader. De ploeg uit Brabant versloeg FC Volendam na penalty's.
"Ik raakte gedurende de wedstrijd wel een keer onrustig, maar lekker belangrijk", begint Stegeman in een interview met ESPN. "We hadden geen grip meer. We moesten overleven en dat hebben we gedaan. 46 wedstrijden spelen, heel veel geblesseerden en dan met dit elftal, met hele goede spelers, dit over de streep trekken, één woord: geweldig."
Volendam begon goed aan het duel. Binnen zeventien minuten stond de ploeg al op een 0-2-voorsprong. "Voor mij een dikke pluim. Ik ben ook trots op ze en dat heb ik ze voor de wedstrijd ook al gezegd. Het is echt heel knap wat ze hebben geflikt."
Vervolgens wordt Stegeman emotioneel. "Ik moest heel erg aan mijn vader denken. Hij is vorig jaar overleden, maar hij was mijn grootste fan. Mijn zoon is vandaag kampioen geworden met Epe 1. Alles valt samen. Mijn zoon was vanochtend nog op het kerkhof, hij stuurde een foto. Vandaar dat ik emotioneel werd, omdat hij mijn grootste fan was. Ik mis hem heel erg. Deze is voor hem."

















