Voormalig Feyenoord-target blikt terug: 'Er werd niet doorgepakt, werd er gek van'

Voormalig Feyenoord-target blikt terug: 'Er werd niet doorgepakt, werd er gek van'

8Reacties

Joshua Kitolano gaat Sparta Rotterdam deze zomer verlaten. De 24-jarige middenvelder loopt eind juni uit zijn contract op Het Kasteel en trekt de deur dus transfervrij achter zich dicht. Kitolano stond afgelopen winter nog in de nadrukkelijke belangstelling van Feyenoord. De Noor baalt ervan dat de topclub en andere geïnteresseerde ploegen nooit hebben doorgepakt, vertelt hij in gesprek met Voetbal International 

Kitolano scoorde medio januari twee keer op bezoek bij Feyenoord, dat in eigen huis met 3-4 verloor van Sparta. Een paar dagen later werd bekend dat de Stadionclub zich dolgraag wilde versterken met de smaakmaker van de stadgenoot. Een winterse overstap is er alleen niet van gekomen. Kitolano heeft naar eigen zeggen telkens pech gehad met blessures als clubs interesse toonden. 

"Afgelopen zomer was een goed moment geweest om Sparta geld op te leveren en ook in de winter kon het nog met Feyenoord. Maar dat is niet gebeurd. Dat kwam mede door blessures. Ik heb altijd slechte timing gehad; veel blessures rond de zomerse en winterse transferperiode", klinkt het. De spelverdeler is nu klaar voor een volgende stap in zijn loopbaan. "Het zou mooi zijn om Europees voetbal te spelen, maar ik wil vooral naar een club die me écht wil. Het bleef in mijn Sparta-periode altijd maar bij interesse. Het werd nooit concreet." 

Dat vond Kitolano weleens lastig, bekent hij. De rechtspoot werd deze week nog in verband gebracht met Bodø/Glimt, uit zijn thuisland. "Daar heb ik veel over gehoord, ja. Er is veel interesse van verschillende clubs, maar dan val ik in herhaling. Dat is er altijd geweest en ik werd er gek van dat er niet werd doorgepakt. Er moet eerst maar eens een club zijn die écht wil. Dat is voor mij nu het allerbelangrijkste."

Check nu de nieuwste #DoneDeal over Ajax, targets van Feyenoord, potentiële PSV-transfers en véél meer!