
Misverstand bij Willem II voor beslissende penalty van keeper: 'Wie was nummer 5?'
Bij Willem II was er even een misverstand voor de cruciale vijfde strafschop in de penaltyreeks tegen FC Volendam. Door een miscommunicatie liep in eerste instantie debutant Mika de Jong richting de stip, maar het was doelman Thomas Didillon-Hödl die de beslissende penalty tegen de touwen schoot.
Na de verlenging kreeg de goalie van Willem II te horen van videoanalist Hessel Verhoeven dat hij de nummer vijf was op de lijst. "Ik reageerde met: dat is goed. ik dacht er verder niet over na", vertelt Didillon-Hödl aan NU.nl. "Ik was vooral gefocust op het tegenhouden van de penalty's van Volendam."
Bij de spelers van Willem II op de middenlijn was niet duidelijk dat de Willem II-doelman aangewezen was als vijfde nemer. "We wisten nummer een, twee, drie en vier", zegt Nick Doodeman. "Maar vijf was niet duidelijk voor ons. Wie was dat? We keken elkaar aan en toen zei Mika: dan doe ik het wel."
Vervolgens zag Didillon-Hödl dat De Jonge naar de stip liep om de vijfde strafschop te nemen. "Ik was even verbaasd. Maar toen hoorde ik van de bank dat ik hem moest nemen", legt de goalie uit. "Dat heb ik gedaan en hij was raak. Best grappig, de eerste penalty van mijn carrière ging er meteen goed in."

















