
Ajax-target Míchel laat zich uit: 'Ik weet het niet, we moeten praten'
Míchel, de huidige trainer van Girona, weet nog niet waar zijn toekomst ligt. Dat laat de oefenmeester weten op de persconferentie na het 1-1 gelijkspel tegen Elche. Door die remise is de ploeg van Míchel, die nadrukkelijk wordt gelinkt aan de trainersvacature bij Ajax, gedegradeerd uit de LaLiga.
Daardoor is het doek voor Girona gevallen na vier seizoenen op het hoogste niveau in Spanje. Na afloop wordt Míchel, die over een aflopend contract beschikt, gevraagd naar zijn eigen toekomst. "Ik weet het niet", reageert de trainer, geciteerd door Diario AS. "Het is nu niet het moment om over mij te praten."
Volgens Míchel is het eerst belangrijk voor de club om vooruit te kijken. "We moeten praten", stelt de oefenmeester. "Ik had al gezegd dat het de bedoeling was dat we zouden praten, zodra we ons doel hadden bereikt. Dat hebben we alleen niet bereikt. Niemand had dit verwacht en het is een enorme klap voor iedereen. We zullen praten, maar we moeten eerst door een zware en moeilijke periode heen."
"Het is nu niet het moment om aan iets anders te denken dan dat Girona terugkeert naar La Liga", gaat Míchel verder. "Vanbinnen voel ik een enorme leegte. Ik voel me erg verantwoordelijk. Het gevoel is nu vreselijk, en dat is alles wat ik erover wil zeggen. Ik wil niet aan mezelf denken, maar ik wil wel begrijpen hoe teleurgesteld alle supporters zich voelen."
















