
Van de Ven over zinderende PL-ontknoping: 'We moeten ons gewoon handhaven'
Micky van de Ven staat zondagmiddag voor een cruciaal duel met Tottenham Hotspur. De club uit Londen kan nog altijd degraderen uit de Premier League. In eigen stadion ontvangt het Everton.
"Ik zou niet zeggen dat de wedstrijd tegen Chelsea een stap terug was. Dat was de eerste nederlaag in vijf wedstrijden", begint Van de Ven in een interview met Sky Sports. "Er waren zoveel dingen die de situatie hadden kunnen veranderen. Als die penalty anders was verlopen, hadden we een gelijkspel kunnen behalen. In de laatste twintig minuten speelden we goed aanvallend voetbal."
"Ik denk dat we de laatste tijd onze kwaliteit hebben laten zien. We hebben laten zien hoe we kunnen spelen en voor een club als Tottenham zou het natuurlijk niet mogen dat we in de situatie zitten waarin we nu zitten. Sinds Roberto (De Zerbi, red.) erbij is gekomen, is er meer positiviteit en spelen we aanvallender. Dan denk ik dat we ons gewoon moeten handhaven." De ploeg van De Zerbi staat net boven de degradatiezone. Het verschil met nummer achttien West Ham United is twee punten. West Ham neemt het zondag op tegen Leeds United.
Dit kalenderjaar wist Spurs nog geen thuiswedstrijd te winnen, maar daar heeft de Oranje-international geen verklaring voor. "Het is zo moeilijk te zeggen. De thuisprestaties zijn niet goed, maar er is niets speciaals aan de hand als we een thuiswedstrijd spelen. Dat is ook verleden tijd en we hebben nu een belangrijke wedstrijd op zondag om daar verandering in te brengen en thuis te winnen. Ik denk dat dat het belangrijkste is en daar hebben we de fans voor nodig."
















