
'Hij is goud waard voor Ajax en gaat echt tot het gaatje voor deze club'
Davy Klaassen was dit seizoen 'goud waard' voor Ajax, zo concludeert Kenneth Perez bij ESPN. De 33-jarige middenvelder tekende donderdag voor de openingstreffer tegen FC Groningen (2-0) en hielp de Amsterdammers zondag tegen FC Utrecht (1-1) ook op voorsprong.
Ajax en FC Utrecht hadden zondag in het Kras stadion verlenging en strafschoppen om de wedstrijd te beslissen. 'Mister 1-0' zette de Amsterdammers in de 95e minuut op voorsprong, maar de Domstedelingen kwamen dankzij een doelpunt van Gjivai Zechiël in de 105e minuut weer op gelijke hoogte. Ajax bemachtigde uiteindelijk na een strafschoppenreeks het Conference League-ticket.
Perez is na afloop van het duel bijzonder lovend over de ervaren middenvelder. "Klaassen zit misschien aan zijn einde, maar hij is er altijd. Hij gaat voorop in de strijd, hij is geen begenadigde voetballer, maar hij is altijd waar hij moet zijn. Dat is toch echt wel een gigantische kwaliteit. Dat kan dit Ajax ook heel erg goed gebruiken natuurlijk, iemand die zijn stinkende best doet, er altijd bij is in de zestien. Hij is echt iemand die goud waard is voor dit Ajax, in veel wedstrijden."
Halverwege het seizoen moest Klaassen meermaals op de bank plaatsnemen en leek de middenvelder het voor het restant van het seizoen te moeten doen met invalbeurten. In de laatste wedstrijden nam Klaassen toch weer een bepalende rol op zich, zag ook Perez. "Hij was ook een tijdje uit beeld, ik denk ook dat trainers denken: ik denk dat ik een betere speler heb, want hij is niet meer zo mobiel. Maar hij gaat wel tot het gaatje voor deze club."
Check nu de nieuwste #DoneDeal over Ajax, targets van Feyenoord, potentiële PSV-transfers en véél meer!

















