
Ron Jans deelt pensioenplannen: 'Daar verheug ik me op, behalve de tandarts'
Ron Jans is officieel met pensioen. Zijn allerlaatste wedstrijd is voorbij en komend seizoen wordt het stokje overgedragen aan Anthony Correia. Tegenover De Telegraaf vertelt Jans over zijn toekomstplannen als pensionado.
Het droomafscheid van Jans viel in duigen na de verloren penaltyreeks in de play-off-finale tegen Ajax. Hierdoor speelt Utrecht volgend seizoen geen Europees voetbal. Toch overheerst het positieve gevoel bij Jans. "Mijn carrière is veel langer geweest dan dit jaar en die carrière is niet gemaakt of gebroken door deze ene wedstrijd. Ik had FC Utrecht graag nog een keer Europees voetbal gegeven. Ik zou met heel veel plezier volgend seizoen een keer in de Galgenwaard op de tribune hebben gezeten voor een Europese wedstrijd. Helaas mocht het niet zo zijn."
24 jaar lang heeft Jans aan de zijlijn gestaan als trainer. Ploegen als FC Groningen, SC Heerenveen, PEC Zwolle, FC Twente en FC Utrecht hebben de revue gepasseerd. Voor Jans was dit perfectie tot in de details. "Ik ben een bevoorrecht mens dat ik met zoveel fijne mensen heb mogen werken in de voetballerij. Ik ben op zoveel plekken geweest en ik ga enorm veel mensen missen. Ik ga voetbal missen. Maar ik ben echt heel dankbaar dat ik dit heb mogen doen."
De toekomstplannen van Jans zijn dan ook veelbelovend. Hij wil een 'normaal' mens zijn en vooral gaan genieten van zijn pensioen. "Ik wil vooral graag wonen in Drenthe en elke dag kunnen doen wat Marjo (zijn vrouw, red.) en ik willen doen. En vooral ook meer tijd geven aan mijn naasten. De komende maanden ga ik vooral heel gewone dingen doen: verhuizen, verjaardagen vieren, een bruiloft vieren, naar de tandarts. Daar verheug ik me wel op, behalve dan in die tandarts", zo grapt Jans.
Check nu de nieuwste #DoneDeal over Ajax, targets van Feyenoord, potentiële PSV-transfers en véél meer!
















