Guardiola geroerd bij emotioneel afscheid van Manchester City

Guardiola emotioneel bij groots afscheid van Man City: 'Als ik de energie had...'

Update: 25 mei 2026 om 07:40
15Reacties

Pep Guardiola kan zijn emoties na afloop van het duel tussen Manchester City en Aston Villa (1-2) niet bedwingen. De Spaanse trainer neemt na tien seizoenen afscheid van als trainer van The Citizens en kreeg na zijn laatste duel een groots afscheid.

Guardiola maakte onlangs bekend dat hij na tien seizoenen als trainer stopt bij Manchester City. De succestrainer nam zondag afscheid van het Etihad stadium en de fans bleven na afloop van het duel met Aston Villa lang zitten. De Spanjaard sprak het publiek vijf minuten toe en kreeg ook een afscheidsvideo te zien.

"Het is een enorme eer geweest om jullie manager te zijn, om hier tien jaar te werken", begon Guardiola. “Zoveel herinneringen, vergeet de titels, het gaat om de herinneringen. Aan ons allemaal. Alle mensen hier zijn buitengewoon. Het leven bestaat uit verschillende periodes: wij hebben een ongelooflijke periode beleefd. Als ik nog de energie had, zou ik hier blijven. Maar iemand anders moet deze taak nu op zich nemen."

City won onder leiding van Guardiola onder meer zes landstitels, drie FA Cups en één keer de Champions League. De trainer kreeg door de prestaties onlangs een tribune naar zich vernoemd. "De spelers weten het niet, maar ik zal daar (wijzend naar zijn eigen tribune, red.) zijn om ze in de gaten te houden en ervoor te zorgen dat ze hun spel doorzetten."

De Spanjaard had na afloop ook lovende woorden voor Bernardo Silva, die deze zomer ook afzwaait bij City. “Bernardo was vandaag emotioneel, vóór de wedstrijd. Als je wilt huilen, huil dan. Als je wilt lachen, lach dan. Emoties, je moet ze uiten. Ik huil zelf niet, maar als ik iemand anders zie huilen, dan huil ik ook.”

Check nu de nieuwste #DoneDeal over Ajax, targets van Feyenoord, potentiële PSV-transfers en véél meer!