Kitolano van Sparta Rotterdam naar Bodø/Glimt

Geen Feyenoord: Sparta-uitblinker definitief naar CL-sensatie Bodø

Update: 25 mei 2026 om 12:35
13Reacties

Joshua Kitolano verkast officieel van Sparta Rotterdam naar FK Bodø/Glimt. Dat hebben beide clubs maandagmiddag bekendgemaakt. De geluiden over een overstap van de Noorse middenvelder naar de Champions League-sensatie hingen al enige tijd in de lucht, maar nu is er eindelijke witte rook.

Kitolano beschikt over een aflopend contract bij Sparta Rotterdam en is vrij om te gaan en staan waar hij maar wil. De Noorse middenvelder keert terug naar zijn thuisland, waar hij bij kampioen FK Bodø/Glimt gaat tekenen. Kitolano kan op 1 juli beginnen bij zijn nieuwe club en zal op 12 juli uit tegen KFUM zijn debuut kunnen maken.

De Noorse middenvelder speelde in totaal 126 wedstrijden voor Sparta Rotterdam, waarin hij negen doelpunten maakte en negen assists gaf. Kitolano is niet geheel onbekend in Noorwegen, want de Kasteelheren plukten hem in 2022 weg bij Odd. Feyenoord hengelde ook nog even naar de komst van de Noorse middenvelder, maar Kitolano kiest voor een terugkeer naar zijn thuisland.

Bodø/Glimt was dit seizoen de grote revelatie van het Champions League-seizoen. De ploeg bereikte de knock-outfase en wist daarin Internazionale te verslaan. Bijna werd ook de kwartfinale gehaald, maar een nederlaag in verlenging van de returnwedstrijd tegen Sporting Lissabon beëindigde het Europese avontuur van de club.

Check nu de nieuwste #DoneDeal over Ajax, targets van Feyenoord, potentiële PSV-transfers en véél meer!