Janssen vertrekt transfervrij bij Royal Antwerp

22-voudig Oranje-international vertrekt transfervrij: 'Alle opties zijn nog open'

75Reacties

Vincent Janssen heeft 'nog geen idee' waar zijn toekomst ligt, zo laat de aanvaller weten tegenover Het Laatste Nieuws. De 22-voudig Oranje-international nam zaterdag na een periode van vier jaar afscheid van Royal Antwerp.

De inmiddels 31-jarige spits maakte in 2022 de overstap van het Mexicaanse Monterrey naar Antwerp. In België beleefde Janssen grote successen: In 2023/24 veroverde Antwerp zo wel de landstitel als de beker en de Nederlander groeide vervolgens uit tot de aanvoerder van het elftal. Nu zit zijn tijd bij The Great Old erop.

"We hebben samen historie geschreven, dat kwam vandaag even allemaal terug", laat Janssen weten na afloop van het duel met KVC Westerlo (2-0). Wat we hier gedaan hebben is fantastisch: dat zal in België niet snel herhaald worden. Ik had er graag nog een prijs bij gedaan, dat is helaas niet gelukt. Ik ben enorm trots dat ik vier jaar deel heb mogen uitmaken van deze club."

Janssen is voorlopig nog niet klaar met zijn carrière, al weet hij nog niet voor welke club hij volgend seizoen speelt. "Ik heb nog geen idee wat de toekomst brengt: ik ben er totaal nog niet uit. Alle opties zijn nog open. In België is er voor mij sowieso niks anders dan Antwerp. Dat kan ik nu met zekerheid zeggen. Dat heeft niks met andere clubs te maken, want er zijn heel veel mooie clubs in België, maar Antwerp blijft voor mij de mooiste."