Huntelaar deelt hoopgevend nieuws over herstel van burn-out

Openhartige Huntelaar deelt positief nieuws over herstel: 'Gaat de goede kant op'

Update: 26 mei 2026 om 08:33
105Reacties

Het gaat beter met Klaas-Jan Huntelaar. Dat heuglijke nieuws deelde de oud-spits op maandagavond zelf bij de Eredivisie Awards, op ESPN. In 2023 legde de voormalig spits zijn taken bij Ajax neer omdat hij kampte met een burn-out.

Huntelaar was bij de Eredivisie Awards aanwezig om een prijs uit te reiken aan Mika Godts, die werd verkozen tot Talent van het Jaar. De oud-spits maakte van de gelegenheid gebruik om een update te geven over zijn eigen welzijn. "Het gaat een stuk beter, al gaat het langzaam. Het is er ook langzaam ingeslopen, dus het gaat er ook langzaam uit. Maar het gaat de goede kant op."

Presentatrice Fresia Cousiño Arias stelt Huntelaar vervolgens de vraag hoe hij er, na een hectische voetbalcarrière, in is geslaagd om weer de rust te vinden. "Je moet wel tot stilstand komen, er is geen andere keus", antwoordt de voormalig speler van onder meer Ajax, sc Heerenveen, Real Madrid, AC Milan en Schalke 04. "Je moet gewoon alles loslaten en dichtbij jezelf komen, om die weg omhoog weer te vinden", aldus Huntelaar, die met een glimlach vertelt over zijn warme thuis. "Ik heb vier kids, dus dat is hartstikke druk. Als ik op bed ga liggen, hoor ik ze voetballen. Dat leven gaat gewoon door, dat kun je niet tegenhouden."