
Ajax-speler lijkt vertrek aan te kondigen in emotionele post: 'Het heeft niet gewerkt'
Takehiro Tomiyasu lijkt in een Instagram-post zijn vertrek bij Ajax aan te kondigen. De verdediger vertelt dit niet letterlijk in het bericht, maar alles lijkt te wijzen op zijn vertrek na het WK met Japan.
‘Hallo Ajax-fans. Het duurde maar vijf maanden, maar toch wil ik jullie bedanken’, geeft Tomiyasu aan bij een aantal foto’s van zijn tijd in Amsterdam. De Japanner werd in de winterstop naar Amsterdam gehaald nadat zijn contract bij Arsenal was ontbonden door zijn vele blessures. De 27-jarige Tomiyasu speelde in totaal negen officiële wedstrijden voor de Amsterdammers en zijn contract loopt op 30 juni af.
Tomiyasu beseft ook dat zijn half jaar bij Ajax niet de gewenste werking heeft gehad. ‘Duidelijk is dit niet het seizoen dat we wilden en niemand is blij met de plek waarop we zijn geëindigd. Ik had ook meer willen geven. Ik had ook meer voor deze club moeten doen, maar helaas heeft het niet goed gewerkt. Deze club heeft zo veel talentvolle spelers en ik ben ervan overtuigd dat Ajax terugkeert naar waar ze thuishoren.’
In het laatste gedeelte lijkt Tomiyasu daadwerkelijk afscheid te nemen. ‘Dank jullie wel allemaal en al het beste aan de spelers en de staf. Het was geweldig om met jullie te werken. En ook bedankt aan de fans. Ik ga jullie warme welkom nooit meer vergeten. Dank jullie allemaal en hopelijk zien we elkaar in de toekomst weer.’

















