
Verrassende wending bij FC Twente: omstreden verdediger blijft toch langer
Mees Hilgers en FC Twente gaan toch langer met elkaar door. Dat laten de Tukkers weten via de officiële kanalen. Eerder liep het contract van de Indonesische verdediger komende zomer af, maar dat wordt met één seizoen verlengd.
Het verhaal rond Hilgers en zijn contract bij FC Twente liep uit op een soap. De centrale verdediger hoopte afgelopen zomer een transfer te maken. Die gewenste transfer bleef uiteindelijk uit en tot overmaat van ramp liep de 25-jarige verdediger een zware knieblessure op. Nu is het toch tot een nieuw contract bij FC Twente gekomen.
'Het contract van Mees Hilgers bij FC Twente is automatisch met een seizoen verlengd', schrijft de club op de clubwebsite. 'FC Twente wil doorgaan met de centrale verdediger en heeft daarom voor 1 april zijn aflopende contract niet opgezegd. Omdat Mees dit voor 16 mei ook niet heeft gedaan, is de overeenkomst volgens de CAO Contractspelers Betaald Voetbal nu met een seizoen verlengd.'
Op 18 mei 2025 speelde Hilgers zijn laatste wedstrijd voor FC Twente. In de jaren daarvoor was de international van Indonesië altijd een vaste waarde. Begin maart 2026 liet de verdediger weten dat hij weer op het trainingsveld stond, maar het herstel van zijn kruisbandblessure lijkt nog tijd in beslag te nemen. Het is nog onduidelijk wanneer hij kan terugkeren bij de selectie van FC Twente.

















