René van der Gijp helpt met één positie voor Koeman

Gijp tipt Koeman voor één positie bij Oranje: 'Al is Memphis fit, stel hem op...'

30Reacties

René van der Gijp is een groot fan van Donyell Malen en vindt dat Ronald Koeman de spits van AS Roma in de basis moet zetten. Dat vertelt hij in Vandaag Inside. De oud-speler van onder meer SC Heerenveen, PSV en Sparta Rotterdam is van mening dat Malen beter is dan Memphis Depay.

Van der Gijp vindt dat bondscoach Ronald Koeman Malen tijdens het WK 2026 in de Verenigde Staten, Canada en Mexico in de basis moet zetten, ook als Memphis fit is. "Al is Depay wel fit, dan moet je die jongen (Malen, red.) natuurlijk gewoon opstellen. Is Depay fit? Hij zal misschien wel fit zijn, maar hij heeft geen ritme natuurlijk. Kom op. Laat lekker die Malen spelen, man."

Malen verkeert in fantastische vorm bij AS Roma. Sinds afgelopen winter staat de spits onder contract bij de Italiaanse club en in twintig wedstrijden was hij goed voor vijftien doelpunten en drie assists. Memphis kwam door blessures dit seizoen pas tot dertien wedstrijden, waarin hij slechts één keer scoorde. Afgelopen zondag speelde de spits 29 minuten namens Corinthians.

Memphis is met 108 interlands en 55 doelpunten namens het Nederlands elftal een van de meest ervaren spelers die Koeman kan meenemen. De spits van Corinthians is all-time topscorer van Oranje en werd voor het laatst in november opgeroepen. Malen heeft 51 interlands achter zijn naam staan en scoorde daarin dertien keer.