
Noppert belt met zijn vrouw na duur Oranje-etentje: 'We hebben een klein probleem'
Andries Noppert gaat één moment van het WK 2022 in Qatar nooit vergeten. De doelman moest een stevige rekening betalen na een duur etentje met een aantal ploeggenoten van het Nederlands elftal. Uiteindelijk werd hij geholpen door Virgil van Dijk en Vincent Janssen.
Op een familiedag tijdens het WK besloten de spelers van wie geen gezinsleden op bezoek waren om uit eten te gaan. In een vijfsterrenhotel gingen de Oranje-internationals uitgebreid eten en na afloop werd er besloten om een spelletje te doen om wie zou gaan betalen. Elf pinpassen verdwenen in een zakje en één voor één werden ze er uitgehaald. De eigenaar van de elfde pinpas moest dan de rekening betalen.
"Bij de laatste drie kaartjes weet je wel hoe ver het is", zucht Noppert in gesprek met ESPN. Hij moest de rekening van 6.000 euro betalen. "Ik vond dat ik een grote jongen moest zijn en heb inderdaad betaald. Toen ben ik naar de wc gelopen, heb ik mijn vrouw opgebeld en gezegd: 'We hebben een klein probleempje…'"
"Soms moet je op de blaren zitten", grijnst Noppert. "Het waren dure blaartjes, maar gelukkig hebben Virgil van Dijk en Vincent Janssen me uiteindelijk geholpen. Nu was het alsnog veel, maar viel het reuze mee vergeleken met die zesduizend euro."
Inmiddels kan Noppert er wel om lachen. "Dat zijn supermooie momenten. Ervaringen die niemand me meer afpakt", zegt de doelman. "Maar het blijft bizar dat eten zó veel geld kan kosten. Het was sushi waar je doorheen kon kijken. Nog nooit gezien."

















