
Kieft ziet één 'Oranje-proefspeler' niet afvallen: 'Je hebt daar niet zoveel van'
Wim Kieft ziet veel twijfelgevallen in de Oranje-selectie die woensdag gepresenteerd zal worden. Maandag, dinsdag en woensdag trainen Mark Flekken, Noa Lang, Kees Smit, Guus Til, Quinten Timber en Luciano Valente nog (apart) om kans te maken in de definitieve selectie. Kieft ziet één van die spelers in ieder geval mee gaan, vertelt hij bij de podcast KieftJansenEgmondGijp.
"Lang zal niet afvallen, want je hebt er niet zoveel van", vertelt Kieft over de speelstijl van de Napoli-aanvaller. "En dan zullen er een paar twijfelgevallen zijn." Kieft doelt onder meer op Feyenoord-speler Luciano Valente. "Hij heeft een behoorlijk mindere periode gekend. Op een gegeven moment gaat hij voelen: 'Ik moet het elftal gaan dragen.' Dat moest ook wel iemand doen bij Feyenoord, dus hij is zichzelf een beetje gaan overlopen. Als hij daarin kan doseren in de toekomst…"
Kieft is in de basis lovend over de middenvelder. "Hij heeft wel een hele goede pas die jongen, een hele goede diepte in zijn spel, hij ziet het goed." Toch zullen Valente, Til en Smit niet alle drie mee kunnen, denkt Kieft. "Je hebt al vijf goede middenvelders."
Vervolgens denkt Michel van Egmond aan Marten de Roon. "Misschien komt hij nog om het hoekje kijken. Dat is een hele leuke jongen, die De Roon. Heel rustig en kalm, een levensgenieter." Kieft is het met hem eens. "Hij is ook een beetje saai. Die kan je makkelijk meenemen. Bij Lang of Veerman moet je altijd even denken: 'Hoelang kunnen we dit verdragen, dit gedrag?'"

















