Gijp plei voor andere pinchhitter bij Oranje

Gijp wil andere pinchhitter bij Oranje zien: 'Stop met hem, ik geloof er niet in'

38Reacties

René van der Gijp blijft stellig en vindt dat Wout Weghorst niet opgeroepen moet worden. Het vaste gezicht van Vandaag Inside ziet liever Virgil van Dijk als pinchhitter dan de 33-jarige spits.

"Ik zou hem (Weghorst, red.) niet meenemen", steekt Van der Gijp van wal in De Krantjes van Vandaag Inside. "Ik zou Van Dijk er neerzetten voor de laatste tien minuten. Ik weet honderd procent zeker dat Virgil van Dijk net zoveel oorlog kan maken als Wout Weghorst. Hij is net zo sterk in de lucht, is ook wel een man die, als hij van achteren naar voren komt, dat iedereen denkt: jeetje, er komt er nu wel echt iemand aan."

"Stop nou met die Wout Weghorst", gaat de tv-persoonlijkheid verder. "Tegen Kaapverdië en Curaçao heb je hem niet nodig. En dan gaat iedereen zeggen: ja, hij deed het goed vier jaar geleden tegen Argentinië. Maar dat is vier jaar geleden." In de kwartfinale van het WK 2022 in Qatar was Weghorst met twee doelpunten goud waard voor Oranje, waardoor er verlenging en uiteindelijk strafschoppen werden afgedwongen, die ze uiteindelijk verloren tegen de regerend wereldkampioen.

"Ik geloof er niet in", is de conclusie van Gijp. Woensdag 27 mei maakt bondscoach Ronald Koeman de selectie voor het eindtoernooi bekend. Oranje neemt het op het WK in de groepsfase op tegen Japan, Zweden en Tunesië.