
'Manchester City bereid recordbedrag te betalen voor Engelse middenvelder’
Elliot Anderson gaat de overstap maken naar Manchester City, dat meldt de BBC. De middenvelder van Nottingham Forest staat ook nadrukkelijk in de belangstelling van Arsenal en stadsrivaal Manchester United, maar City lijkt de concurrentie af te troeven.
Dit seizoen was Anderson een vaste kracht bij Nottingham Forest. De 23-jarige middenvelder speelde in alle Premier League-wedstrijden van dit seizoen, vrijwel allemaal als basisspeler. De Engels international scoorde vier keer en gaf vier assists. Hij ligt nog vast bij de club uit Nottingham tot medio 2029.
Het Engelse medium meldt ook dat Anderson de voorkeur geeft aan een overstap naar Manchester City. De Engelse club zal daarvoor wel een stevig bedrag moeten neerleggen. Om die reden is Manchester United afgehaakt, omdat de club niet bereid is een dergelijk hoog bedrag te betalen.
De verwachting is dat het transferbedrag het record voor een Britse speler zal overtreffen.In 2023 betaalde Arsenal 115 miljoen euro voor Declan Rice, die overkwam van West Ham United. In 2024 maakte Anderson zelf een transfer ter waarde van ruim veertig miljoen euro, toen hij overkwam van Newcastle United.
Check de nieuwste aflevering van Studio Oranje over Smit, Van Dijk, Memphis, Sneijder, Acerbi en véél meer!

















