
Chris Woerts plaatst vraagtekens bij KNVB-besluit: 'Dat komt onrechtvaardig over'
Johan Derksen is te spreken over de ontwikkelingen binnen Vitesse. Dinsdagmiddag werd bekend dat de club nu officieel in handen is van regionale ondernemers uit Arnhem. Chris Woerts plaatst vraagtekens bij het besluit om de club niet verder te bestraffen.
"Vitesse mag volgend jaar gewoon blijven spelen. Ze krijgen geen straf. De Hoge Raad moet nog uitspraak doen, maar niemand verwacht dat er nog een straf komt", begint Woerts in de uitzending van Vandaag Inside. "Tot onvrede van de clubs. Het ene moment worden ze uit het profvoetbal gezet en wordt de proflicentie ingetrokken, en nu krijgen ze geen straf. Dat is een beetje onrechtvaardig. Dat komt zo over bij de clubs."
Woerts vindt het een goede ontwikkeling dat de club nu in handen is van lokale ondernemers. "Vijf lokale jongens zijn eigenaar van de club, eindelijk van al die buitenlanders af, en kunnen ze eindelijk bouwen aan de club."
"Ik vind het goed dat de KNVB ze een nieuwe kans geeft", haakt Derksen in. "Het publiek was hondstrouw, het stadion zat altijd vol. Ze hebben de club altijd gesteund en ik vind dat de KNVB ze nu ook moet steunen."
"Het is wel gek dat als je negentien keer de wet hebt overtreden, dat je dan geen straf krijgt", gaat Woerts verder. Maar daar is Valentijn Driessen het niet helemaal mee eens. "Ze hebben een enorme straf gekregen afgelopen jaar: zestien punten." Uiteindelijk liep Vitesse net de laatste periodetitel mis en daarmee een plek in de play-offs.

















