
René van der Gijp geraakt door Klaas-Jan Huntelaar: 'Hij heeft heel diep gezeten'
Het doet René van der Gijp goed om Klaas-Jan Huntelaar te zien opkrabbelen. De oud-topspits kampt met een burn-out en sprak daar openhartig over tijdens de Eredivisie Awards. Van der Gijp weet zelf hoe lastig een burn-out is, zo vertelt hij.
"Maakt niet uit hoe je het noemt, maar ik heb het ook zelf meegemaakt", vertelt Van der Gijp tijdens de podcast KieftJansenEgmondGijp wanneer het onderwerp Klaas-Jan Huntelaar ter sprake komt. Schrijver en gespreksleider van de podcast Michel van Egmond gaf aan erg blij te zijn de oud-topspits weer in het openbaar te zien. Huntelaar verzorgde tijdens de Eredivisie Awards op 25 mei de speech bij de uitreiking van de prijs voor Talent van het Jaar aan Mika Godts.
Van der Gijp wordt door een bekende af en toe op de hoogte gehouden van de situatie van Huntelaar. "Ik heb ook heel vaak, ook omdat ik het zelf heb meegemaakt, Jan Joost van Gangelen gebeld. Ook over Klaas-Jan Huntelaar heb ik best vaak gesproken met Mart de Kruif. Die woont bij hem in de straat en hield mij weleens op de hoogte. Maar die heeft maandenlang heel diep gezeten, bijna een jaar lang."
"Ik kan niks voor hem betekenen, maar gewoon vragen hoe het gaat", antwoordt Van der Gijp als hem gevraagd wordt of hij ook nog speciale hulp biedt. "Veel mensen denken nog dat het binnen één of twee weken weggaat, maar dat duurt lang hoor...", besluit de voormalig voetballer van onder meer PSV, Sparta Rotterdam en SC Heerenveen.

















