
Vormer: 'Heel knap van Feyenoord om hem los te weken, hij is echt een topper'
Ruud Vormer spreekt van 'een hele knappe' prestatie van Feyenoord om Dévy Rigaux los te weken bij Club Brugge. Laatstgenoemde is inmiddels aangesteld als nieuwe technische directeur in De Kuip, waar hij op 1 juni begint aan zijn werkzaamheden.
In gesprek met De Telegraaf gaat Vormer in op de aanstelling van Rigaux. De oud-speler van beide clubs is niet verbaasd door het enthousiasme in Rotterdam. "Ik vind het heel knap dat het Feyenoord is gelukt om Dévy los te weken bij Brugge, want hij is echt een topper."
"Dévy heeft het geweldig gedaan bij Brugge en werkte daar ook op een heel hoog niveau, dus het is best bijzonder dat hij deze stap maakt", gaat Vormer verder. "Aan de andere kant is het altijd goed om uit je comfort zone te stappen en dat doet Dévy nu."
Vormer was ervan op de hoogte dat Rigaux de topkandidaat voor de openstaande vacature in De Kuip. "Dévy heeft mij al een tijdje geleden benaderd om wat te babbelen over Feyenoord, nadat hij benaderd was voor de club", legt hij uit. "Ik heb hem gezegd dat Feyenoord een fantastische club is om voor te werken met het Legioen en De Kuip, maar dat het wel een club met een harde cultuur is. Als je het op de rails krijgt, dan ben je de koning, maar als het allemaal niet lukt, dan krijg je het wel voor je kiezen."

















