
Derksen en Woerts snoeihard over vrouwenvoetbal: 'Wegwezen, leveren niets op'
Johan Derksen en Chris Woerts hebben zeer fel gereageerd op het statement van de vrouwen van FC Utrecht. De club uit de Domstad heeft besloten te bezuinigen op de vrouwentak en dat leidde tot protest bij de speelsters. Zowel Derksen als Woerts begrijpen helemaal niets van dat protest.
"Ik had voor de uitzending even met Chris (Woerts, red.) over het Nederlandse vrouwenvoetbal", steekt Derksen van wal tijdens Vandaag Inside. "In Nederland komt er geen hond naar kijken. Er zit alleen een moeder op de tribune en als je wat kan, ga je naar het buitenland. Maar ze eisen op hoge toon evenveel salaris als de mannen. De mannen trekken volle stadions, maar de vrouwen kosten alleen maar geld."
Aanleiding voor het gesprek tussen de twee heren waren de shirts van de vrouwen van FC Utrecht. Zij voerden actie door shirts te dragen met daarop de teksten: 'Wij passen niet in het budget' en 'Fans bedankt'. Al langer is bekend dat de Domstedelingen flink gaan bezuinigen op de vrouwentak. Vooral Woerts is zeer fel over de situatie. "Ze leveren ook geen flikker op, wegwezen."
Derksen kan zich wel vinden in de woorden van de sportmarketeer. "Als er geen mensen komen kijken, er geen sponsors geïnteresseerd zijn en het alleen maar geld kost, dan zeg je als club toch: we kopen voor dat geld een linksbuiten? Laat ze lekker voetballen, maar als er publiek komt, dan kunnen ze geld verdienen. Maar het is niet om aan te gluren."

















