'Kluivert en Wieffer melden bij groep met potentiële WK-gangers van Oranje'

'Twee nieuwe spelers melden zich bij groep met potentiële WK-gangers van Oranje'

46Reacties

Mats Wieffer en Justin Kluivert hebben zich in Zeist gemeld bij de groep met potentiële WK-gangers van Oranje. Dat schrijft het Algemeen Dagblad woensdagochtend. De twee spelers mogen daardoor nog altijd dromen van een plekje in de definitieve selectie van het Nederlands elftal.

Woensdagmiddag zal bondscoach Ronald Koeman de spelersgroep van Oranje bekendmaken voor het WK in de Verenigde Staten, Canada en Mexico. Er zijn momenteel nog 38 spelers die in beeld zijn voor een plekje in de definitieve selectie, die mag bestaan uit 26 namen. Van de 40-koppige voorselectie zijn tot dusver Matthijs de Ligt en Emmanuel Emegha afgehaakt.

Wieffer en Kluivert hebben dus nog wel kans op een plek in de WK-selectie van Oranje. De twee spelers hebben zich dinsdag gemeld bij de groep met de potentiële WK-gangers van het Nederlands elftal, waardoor de trainingsroep in Zeist nu uit acht spelers bestaat. Mark Flekken, Noa Lang, Kees Smit, Guus Til, Quinten Timber en Luciano Valente stonden maandag en dinsdag al op het trainingsveld en woensdag zullen Wieffer en Kluivert ook van de partij zijn.

Na de laatste training op woensdag zal Koeman zijn definitieve WK-selectie bekendmaken. Om 14.45 uur geeft de bondscoach een persconferentie om een toelichting te geven op zijn spelersgroep voor het eindtoernooi, dat voor Oranje begint op 14 juni met een groepswedstrijd tegen Japan.