
Oranje blijft in Zeist: risico en nieuwe kansen zetten streep door verhuizing KNVB
De vestiging van het Nederlands elftal blijft definitief in Zeist. Even dacht de KNVB erover na om te verkassen naar Almere, maar daarvan ziet de bond nu af. Een verhuizing wordt gezien als een te groot financieel risico, terwijl er op het huidige terrein in Zeist weer nieuwe mogelijkheden ontdekt zijn.
"Zeist is op dit moment aanzienlijk beter beheersbaar en biedt een realistischer perspectief voor de lange termijn", laat Frank Paauw, bondsvoorzitter van de KNVB, weten aan RTV Utrecht. Daarom blijft het Nederlands elftal zich voorlopig 'gewoon' vestigen in Zeist, in plaats van te verhuizen naar een andere omgeving.
De KNVB dacht na over een verhuizing naar Almere, omdat er in Zeist niet drie, maar twee voetbalvelden bij mochten komen. Nu worden er door de Nederlandse bond nieuwe mogelijkheden gezien in het basiskamp van Oranje. Een nieuw complex bouwen in Almere wordt daarbovenop gezien als een te groot financieel risico.
De KNVB zit al sinds 1965 in de bossen bij Zeist. Op dit moment wordt het complex gebruikt voor trainingen van Oranje, de vrouwenelftallen én Jong Oranje. In de toekomst zouden ook de nationale jeugdelftallen er terecht moeten kunnen, omdat het erop lijkt dat er toch drie nieuwe velden geplaatst kunnen worden.

















